שלושה מיתוסים על גברים ויוגה

1. "יוגה זה לגמישים, ואני גבר, אני לא גמיש"

עבור אנשים רבים, האסוציאציה המרכזית ליוגה היא גמישות, ונשים הן באמת הרבה פעמים גמישות מגברים.

יש לא מעט גברים שכשהם באים לבחור אימון גופני, הם יבחרו אימון שמתרכז בחיזוק ובהעלאת מסת שריר, ובמקרה הטוב יעשו קצת מתיחות לפני ואחרי. סוג של תוספת לאימון המרכזי. לעבוד על הערכת טווחי תנועה נראה להם לא פעם קשה מדי או אפילו מיותר.

אבל חוסר גמישות, כלומר מגבלות בטווחי התנועה שלנו, היא תופעה מוכרת מדי בחיים המודרניים ויש לה השלכות כואבות. יש אנשים שהמגבלות האלה מפריעות להם לעשות פעולות יומיומית ויש מי שקיצור טווחי התנועה שלו מוביל לכאבים, לנוקשות ולא פעם לפציעות. יוגה יכולה לעשות פלאים דווקא לאנשים כאלה.

דווקא אנשים לא גמישים מרוויחים הרבה מתנוחות היוגה, שפותחות את הגוף מחדש. 
דווקא מי שלא גמיש צריך להתחיל לעשות יוגה ולכן יוגה מצוינת לגברים

2. " אני צריך אימון שמחזק, לא יוגה"

תנוחות היוגה, האסאנות, נוגעות בקשת גדולה של מיומנויות גופנית: גמישות, קורדינציה, שווי משקל – וגם הרבה כוח.

תנוחות העמידה יחזקו מאוד את הרגליים. תנוחות שווי משקל על הידיים מחזקות את הידיים. תנוחות אחרות מחזקות את שרירי הליבה, ויש כאלה שמחזקות את שרירי היציבה. לא מעט תנוחות מפעילות ומחזקות שרירים שלא מופעלים כמעט בדרכים אחרות.

נכון שהאימון של האסאנות לא ממוקד רק בחיזוק, אבל הוא בהחלט אימון מחזק ועם הזמן הוא בונה גוף בריא ויציב. דווקא השילוב של אלמנטים נוספים באימון כמו גמישות, שווי משקל וקורדינציה מאפשרים לו להיות אימון מרתק ומאוזן, אימון שאפשר לבצע לאורך שנים תוך שמירה על בריאות הגוף – וחיזוק משמעותי שלו.

לכן מי שרוצה להתחזק כדאי לו מאוד לעשות יוגה.

3. "יוגה זה רגוע לי מדי"

אין ספק שרוגע זו אחת התוצאות המובהקות של האימון היוגי. יש לא מעט מחקרים מדעיים שמצביעים על הקשר המובהק בין הורדת סטרס לטכניקות היוגיות.

זה לא אומר שהאימון הפיזי הוא איטי או סטטי. האימון היוגי הפיזי יכול להיות דינמי מאוד ואינטנסיבי מאוד, אבל השילוב של האימון הזה עם טכניקות מדיטציה ונשימה, והמיקוד של תשומת הלב במהלך האימון כולו, מפחיתה הרבה פעמים סטרס.

בעולם המודרני סטרס וסטרס כרוני הן תופעות שכיחות שלא מוגבלות מגדרית. גברים, כמו נשים, סובלים מסטרס ומהתחלואה שמגיעה איתו (כמו סוכרת, מחלות לב ובעיות עיכול) ויש מי שאומרים שגברים סובלים יותר כי הם מטפלים בזה פחות.

דווקא בגלל הצורך להירגע קצת, לתת למערכות מנוחה, להפחית את הסטרס – יוגה היא אימון מצויין לגברים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.